Wednesday 22 June 2011

Fikir (sampai lebam)

Maybe ramai yang tak tau,tapi perempuan adalah pemikir yang sangat bagus.Sebab benda2 yg tak perlu fikir pun,dorang akan tolong fikirkan (termasuklah cara untuk menghabiskan duit.haha).Aku pun sebenarnya terlebih fikir jugak.Mase break-up dgn BF aku dulu pun,macam2 aku fikir.Dia ingat aku tak,dia tengah buat ape dengan girlfriend baru dia,pendek kata;segala macam yang aku mampu fikir pun aku taram fikir.

Ok now,aku pun terfikir (see,fikir lagik!ces) macam mana nak kurangkan aktiviti memikir ni.Ada satu keadaan dimana BF aku ni ajak keluar supper kat mamak.Aku kan orang baek,so aku on je la.Orang nak blanje,orang bodoh jek yang tolak.Haha.Kitorang ni ada la plan nak buat something for FB notes,so dia bawak laptop dia skali.Nak jadi cerita,mase aku godek2 laptop tuh,aku jumpe la satu folder nih;penuh pic ex-girlfriend yg mase kitorang break-up sekejap tu.Aku rase sedih sangat2 time tu.Cop2,apesal xdramatik nih?Rewind please!Aku rase SEDIH SANGAT2 sampai nak meraung2 sambil cucuk mata macam kasim safe(I know dat sounds like over,so what?haha).Tapi memang aku sedih.At that time,otak aku jammed sebab aku cume FIKIR why should her pic still inside his Happy?Yang beshnya,muka aku totally berubah.Secara logiknya,aku boleh hempas jek Happy tu atas lantai,bagi sakit hati hilang.Peduli ape,bukan laptopku pon;haha.Tapi aku tak buat;itu la sebabnya.I choose to be orang yang 'lebih-baik-tapi-hati-lebih-sakit'.And macam biasa,lelaki dengan sifat mereka cube meng'cover' salah bila sudah kantoi.Ape yang aku cube sampaikan adalah,tahap pemikiran aku yang dah melayang2 sampai ke Vladivostok mungkin,membuatkan aku takde pilihan lain selain tulis atas secebis kertas;ayat berikut :-

HATI,TOLONGLAH JANGAN SAKIT LAGI.PLZ PRETEND THERE'S NOTHING WRONG AND SAVE ME.TQ

And aku telan.Yeah,aku telan kertas tu sbb aku tanak timbulkan pergaduhan.But u know,pretending is really hard.Sebab sebenarnya otak aku sedang memikirkan perkara2 berikut :-

1)Dia sayang lagi pada gadis itu kah?
2)Kenapa simpan jika mahu lupakan?
3)Patutkah aku tolong deletekan?
4)Walawei,ko nak curang lagi ke,man....
5)Aku salah step kah?Maybe I shouldn't come back,ain't it?
6)Motif ko simpan pic dia weh?
7)Ape kate aku simbah ko dgn kopi o ni and berambus balik jalan kaki?
8)Entah2 dia ni slalu tengok pic2 ni x.....
9)Dia rasa menyesal ke patah balik kat aku????????
10)Etc.. (xsampai ati nak tulih semua)

But the thing is,no matter how hard you think,and how bad the thing you thinks about,you still didn't get anything.It is the way you handle it.Yap,maybe after you make a decision,you might've say something like,"I wish I didnt do dat","I wish I do it another way".Actually you brain cannot stop thinking.Either it's bad or good things.Otak aku tak sebagus mane,sebab kadang2 ia berhenti berfungsi secara tiba2 (definisi kemas untuk perkataan 'blur').So kadang2 aku bertindak di luar kawalan pemikiran.Dan selalunya tindakan luar kawalan pemikiran ni akan menjerumuskan aku pada benda2 yang tak sepatutnya.Seperti menyakitkan hati orang lain atau being the most annoying human being ever.And it hurts a lot of people around me.All that I loved.


I just want orang untuk faham keadaan aku,BF aku untuk faham keadaan aku.You can't expect more when you lending less.Aku perempuan biasa,bak kata orang yang sedang2 saja.Aku cuma nak dia fahami aku yang apa yang boleh aku bagi cuma sesuatu yang ikhlas,yang memang datang dari jiwa aku.Mungkin cara aku interprate tu pelik,but I'm trying,and damn hard trying.And still trying and keep trying until dead.Aku cuma nak perkataan 'JUJUR' dengan 'IKHLAS' tu wujud balik dalam diri aku.Sebab selagi 2 perkataan ni hilang,perkataan 'PERCAYA' tak boleh muncul.

Hm.Aku harap aku berhenti 'FIKIR' yang dia tak jujur dengan aku.tu je.End.

No comments:

Post a Comment